Puding de taronja confitada

Categoria:
Tipus de plat:
Recepta per
Típica de: Espanya → Catalunya
Estació:
Dificultat: Fàcil

Ingredients

10 racions

Utensilis

Una pudinera metal·lica gran
Una safata fonda pel bany maria
Tres fulls de paper de diari
Un cassó gran
Una batedora elèctrica
Una safata gran de porcellana blanca

Elaboració

Primerament en un cassó fiquem: un litre de llet sencera, 200 de sucre, la pell de taronja, la pell de llimona i la branca de canyella. Deixem que bulli tot plegat, i ho retirem.
Quan ja és fred, retirem totes les pells inclosa la canyella, esclatem set ous, i tot seguit passem la batedora elèctrica i ho reservem.
Seguidament, fiquem caramel líquid per tot el fons de la pudinera, afegim quatre rodantxes de taronja confitada, i tot seguit esmicolem el pa de motlle al damunt de la taronja.
A continuació, ho reguem amb una mica de licor de taronja (Cointreau), i hi afegim la resta rodantxes de taronja confitades, tallades a trossos més aviat petits.
Seguidament, omplim la pudinera amb la barreja de llet i ous, i ho fiquem a la safata pel bany maria amb el paper de diari a sota.
A continuació, omplim la safata fonda amb aigua fins arribar a tres quartes parts de la pudinera, i ho enfornem a 180º, uns 50 minuts fins que clavem un escuradents i surt net.
Deixem que refredi i ja ho podrem desenmotllar en la safata de porcellana, i servir-ho a taula.

1h 30min


Comentar

Valorar

Corregir

Desar

Comparteix aquesta recepta:

Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana:

Pots seguir-nos a:

Buscar recepta:

____________________

Últimes receptes:

Entrar o Registrar-se