Pastís de peix i marisc

Categoria:
Recepta per
Típica de: Catalunya
Estació:
Dificultat: Mitjana

Ingredients

8 racions

Utensilis

Batedora manual i got corresponent, una flamera de vidre, i estris normals de cuina.

Elaboració

En una olla posarem aigua i quan bulli, hi tirarem les cues de rap i lluç, deixant-ho uns cinc minuts amb una mica de sal, un rajolinet d'oli i la fulla de llorer.
En una paella, farem el sofregit de cebes i tomaca, poc a poc, i quan estigui quasi al punt, hi afegirem l'all i julivert. Ho deixarem poca estona més, juntament amb els llagostins o gambes. Reservarem els caps, que després passarem per un colador xinès, per tal d'profitar tot el seu suc.
Posarem en un got gran el sofregit, el peix, les gambes, els palets de mar, el suc dels caps de gambes o llagostins, la resta de ranci o whisky, les ametlles torrades, i els musclos prèviament oberts en una cassola amb un raget de ranci o whisky. Ho barrejarem tot amb la batedora, juntament amb els quatre ous sencers, i ho posarem dins d'una flamera de vidre al forn al bany maria durant mitja hora aproximadament. Ho anirem punxant amb una forquilla i quan aquesta surti neta ho traurem i reservarem, posant-ho una estona a la nevera, perquè acabi de cuallar.

1h

Notes

Una vegada veiem que està fred el pastís, podrem servir-lo tallat en trossos d'un dit (més o menys), degudament decorat per sobre amb les cireres confitades i alguna fulla de julivert. Es pot acompanyar també amb una amanida del temps, (escarola, enciam, etc...)
També es pot presentar amb rodanxes de taronja a sobre, prèviament passades per la paella amb una mica de mantega.
També amb rodanxes d'ou dur.
Podeu decorar-ho amb infinitat de productes, al vostre gust.


Comentar

Valorar

Corregir

Desar

Comparteix aquesta recepta:

Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana:

Pots seguir-nos a:

Buscar recepta:

____________________

Últimes receptes:

Entrar o Registrar-se