Salsa de figues
Categoria:
Tipus de plat: Salsa
Típica de:
Estació:
Dificultat: Fàcil
Ingredients
- 600 grams de figues tendres,( ja siguin verdes, o negres )
- Una ceba picolada
- Oli d'oliva
- Sal
- Ví d'Oporto
- Nata líquida,( per muntar)
- Demi glace
- Pebre negre en pols
- Maizena,( si cal)
Utensilis
Un colador fí.
Una llengua de goma
Elaboració
Primer de tot, netegem les figues, els hi traiem el peduncle, i les tallem en quatre trossos.
Tot seguit, les posem en un cassó amb oli d'oliva, juntament amb la ceba picolada, i les sofregim a foc mitjà. Quan són cuites, hi afegim un got de ví d'Oporto, i deixem que redueixi. A continuació, afegim aigua, per la quantitat de salsa que vulguem fer, afegim una cullerada de demi glace, un polsim de sal i pebre negre en pols, i deixem que cogui tot plegat. Seguidament, ho passem per la batedora elèctrica, i tot seguit, ho passem en un altre cassó, amb l'ajud d'un colador fí, i una llengua de goma.
Ho posem altra vegada en el foc, i a foc molt suau, anem remenant, amb el batedor de varetes,fins que és al punt que ens agrada d'espés. Si cal, podem afegir una mica de maizena, disolta en aigua freda. Un cop llesta, podem afegir un toc de nata líquida.
Aquesta salsa, és molt adient, per les carns d'ànec : magret, confit, delicies d'ànec, etc...
Tot aprofitant quan és l'època de les figues, podem fer-ne quantitat, i congelar-la per raccions, per tot l'any.
Notes
Aquesta salsa, la farem quan es el temps de les figues tendres, peró la podem guardar en el congelador, de temporada, en temporada.
Comparteix aquesta recepta: