Costella de vedella o bou, estofada amb cansalada, xampinyons i olives verdes trencades
Ingredients
- Un quilo de costella de bou o vedella tallada a trossos regulars
- Quatre talls de cansalada de papada tallada gruixuda d'un dit
- 500 grams de xampinyons naturals
- 200 grams d'olives verdes trencades (sense gust d'all)
- Brou de pollastre casolà
- Tres cullerots de sofregit de tomàquet
- Oli d'oliva
- Sal
- Pebre negre en pols
- Un got de vi ranci
- Dues fulles de llorer
- Quatre alls aixafats
- Una ceba tendre picolada
5 racions
Utensilis
Una cassola de terrissa gran
Uns estalvis
Una paella gran
Cinc plats fondos
Elaboració
Primerament, netegem els xampinyons, els tallem en quatre trossos a lo llarg, i els fregim en una paella amb un raig d'oli d'oliva salpebrats, fins que estiguin mig cuits, i els reservem.
A continuació, en una cassola de terrissa amb un raig d'oli d'oliva,sofregim els trossos de costella i la cansalada tallada a trossos gruixuts, i quan tot plegat està una mica daurat, afegim: la ceba, els alls i les dues fulles de llorer, i deixem que la ceba quedi transparent, i ja podrem afegir-hi tres cullerots de sofregit de tomàquet, un got de vi ranci, i deixem que redueixi.
Seguidament, cobrim les carns amb el brou de pollastre casolà, deixem que arrenqui el bull, i deixem que vagi coent-se a foc baix
fins que tot el conjunt, estigui gairebé cuit, i ja podrem afegir-hi les olives trencades i els xampinyons, i deixarem que s'acabi de coure tot junt, fins que veiem que les carns ja són cuites, corregim de sal, i ho servirem a taula amb la mateixa cassola i uns estalvis a sota, juntament amb els cinc plats fondos.
1h 30min
Notes
Aquesta recepta, és més bona si la podeu fer amb costella de bou que no pas amb vedella, però queda molt bona de totes maneres.
Etiquetes:
Cuina de tardor-hivern La cuina dels estofats
Afegir etiqueta
Recepta arxivada a:
Enllaça aquesta recepta:
2215 visites.
Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.