Pèssols i xampinyons a la crema
Categoria:
Llegums i verdures
Tipus de plat: Estofat
Estació: primavera
tardor
hivern
Dificultat: Fàcil
Ingredients
- 400 grams de pèssols frescos o congelats
- 300 grams de xampinyons laminats de mida grossa
- Oli d'oliva
- Farina
- Sal
- Pebre negre en pols
- Una ceba ratllada
- Ví blanc
- Nou moscada
- Aigua
- Un tros de branca d'api
- Una fulla de llorer
- Una branca de julivert
- Julivert picat
4 racions
Utensilis
Una cassola fonda
Una paella gran
Una cassola marinera plana
Uns estalvis de vímet
Un batedor de varetes
Una escorredora
Un colador fí
Un bol gran de vidre
Elaboració
Primerament, en una cassola fonda amb: aigua, un pessic de sal, un tros de branca d'api i una fulla de llorer, escaldem els pèsols durant set minuts, i tot seguit els escorrem i els reservem, tot colant el brou de la cocció i el reservem.
Seguidament, netegem els xampinyons, els filetegem i els saltem en una paella salpebrats amb un bon raig d'oli d'oliva fins que estiguin gairebé cuits i els reservem.
Ara passarem a fer la crema o vellutat de la següent manera: en una cassola marinera amb un bon raig d'oli d'oliva, fregim una ceba ratllada a foc baix tot remenant amb el batedor de varetes, sense que es dauri la ceba, i tot seguit hi afegim dues cullerades de farina i un raig de vi blanc, i sense deixar de remenar, hi afegim tres cullerots del brou de coure els pèsols i seguim remenant.
Quan arrenqui el bull, corregim de sal, hi afegim els pèsols i els xampinyons, i amb les nanses com si féssim un pil-pil, ho remenem fins que veiem que la crema està al nostre gust de lligada, tot seguit, ho espolsem amb julivert picat, apaguem el foc, i ho deixem reposar cinc minuts abans de servir-ho a taula amb la mateixa cassola amb uns estalvis a sota.
1h 30min
Notes
Per fer la crema, la farem a partit d'un vellutat o com en diuen a França una "veolute".
Etiquetes:
La cuina dels pèssols
Afegir etiqueta
Recepta arxivada a:
Enllaça aquesta recepta:
1732 visites.
Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.