Croquetes de bròquil, cansalada i pernil

Categoria:
Tipus de plat:
Estació:
Dificultat: Mitjana

Valoració: Encara no te valoracions Afegir valoració

Ingredients

  • Un bròquil gran
  • Sis talls de cansalada fresca
  • Quatre talls de pernil salat
  • Sis porros
  • Oli d'oliva
  • Sal
  • Pebre negre en pols
  • Farina
  • 250 cl. de nata líquida per muntar
  • Vuit ous batuts
  • Pa ratllat

6 racions

Utensilis

Una cassola metàl·lica fonda
Una premsadora (passapurés)
Una cassola mitjana
Un atuell rectangular
Una aranya de filferro
Una safata plana amb un paper de cuina
Una espàtula de fusta
Un bol de vidre gran
Un batedor de varetes
Una rasqueta plana
Un colador gran d'alumini
Una paella fonda gran

Elaboració

Quan anem a comprar la cansalada i el pernil, demanem que ens treguin la cotna de la cansalada, i juntament amb el pernil, ens ho passin per la trinxadora i ho reservarem.
Seguidament, en una cassola fonda amb aigua i un polsim de sal, posarem a coure el bròquil tallat en ramets fins que estigui ben cuit, i quan ja estigui cuit, ho passarem per la premsadora, i ho reservarem en un bol de vidre.
A continuació, en una cassola metàl·lica amb un raig d'oli d'oliva, sofregirem la part blanca dels porros picats ben menuts fins que estiguin transparents, i seguidament hi afegirem la barreja de cansalada i pernil, i quan tot plegat ja estigui ben fregit, hi afegirem el bròquil, la nata líquida i un polsim de farina, i ho remenarem amb l'espàtula de fusta, fins que tinguem una pasta fina i homogènia, i tot seguit la posarem en un atuell rectangular, i la deixarem a la nevera d'un dia per l'altre tapada amb paper film.
En el moment de fer les croquetes, anem tallant tires de la pasta, i amb les mans anem fent una botifarra de dos dits de gruix aproximadament, amb la rasqueta ho tallem en trossos de tres dits de llarg, els hi donem la forma de croqueta, i les posem en el bol amb el colador i els ous batuts, i seguidament els escorrem, els passem a la safata amb el pa ratllat, els espolsem una mica, i ja els podem fregir en una paella amb oli d'oliva ben calent,i quan estiguin daurades, les fiquem en una safata plana amb un paper de cuina, i tot seguit les posarem en una safata de porcellana gran, i ja les podrem treure a taula.

1h 30min


Etiquetes:       Afegir etiqueta

Recepta arxivada a:

Enllaça aquesta recepta:

2025 visites.

Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.

Receptes destacades d'abril:

Magdalenes d'aranja
Magdalenes d'aranja
Postres i dolços
Escamarlanets saltats
Escamarlanets saltats
Peixos i mariscos
Rigatoni amb bolonyesa de llagostins
Rigatoni amb bolonyesa de llagostins
Arrossos i pastes Estofat
La sopa Bullabessa
La sopa Bullabessa
Sopes i cremes Sopa
Cua de bou al vi negre
Cua de bou al vi negre
Carns Guisat
Mar i muntanya de sípia i fredolics
Mar i muntanya de sípia i fredolics
Peixos i mariscos Estofat

Veure receptes d'abril i aliments de temporada.


Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana!

Pots seguir-nos a: