Pasta de full amb crema i grana de capellà caramelitzada
Categoria:
Postres i dolços
Tipus de plat: Pastís
Recepta per forn
Típica de: Espanya → Catalunya
Estació: primavera
estiu
tardor
hivern
Dificultat: Mitjana

Ingredients
- Una planxa de pasta de full
- Sucre
- Aigua
- 100 grams de nous pelades
- 100 grams de pinyons
- 100 grams de panses de corint
- 100 grams de prunes sense pinyol
- Crema pastissera ( la podeu trobar a les meves receptes
- Gelatina de poma
- Farina
6 racions
Utensilis
Una safata pel forn, amb paper sulfuritzat
Una safara de cartró amb blonda
Un cassó mitjà
Una espàtula de fusta
Un cassó gran
Un colador
Un corró per estirar la pasta de full
Un corró per punxar la pasta de full
Una mànega pastissera amb un broc rissat, gran
Un pinzell
Elaboració
Primerament, fem la crema com explico a la meva recepta, i la reservem.
Seguidament, espolsem el marbre de la cuina amb farina, i estirem la pasta de full, amb l'ajud del corró. Tot seguit, passem el corró per punxar, i ho enfornem a 180º, fins que la pasta de full és cuita.
A continuació, amb la mànega pastissera, omplim tota la superfície de la pasta de full, i la posem en la safata de cartró amb blonda.
A part, agafem tots els fruits secs, i els escaldem en un cassó amb aigua bullint, uns tres minuts, els escorrem i reservem.
Tot seguit, agafem els fruits secs, i els repartim per tota la superfície de la crema, i els pintem amb gelatina de poma calenta pel damunt, amb l'ajud d'un pinzell.
Seguidament, en un cassó, posem una mica d'aigua i força sucre, i ho posem a foc moderat, per fer una mica de sucre cremat, tot remenant amb l'espàtula de fusta.
Quan el sucre ja comença a caramelitzar peró no és massa torrat, amb l'ajud de la espàtula de fusta, anem esquitxant els fruits secs, fent un regalim amb el sucre cremat, i ja ho podrem servir a taula.
1h 10min
Etiquetes:
aquesta recepta no te etiquetes
Afegir etiqueta
Recepta arxivada a:
Enllaça aquesta recepta:
2163 visites.
Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.