Puding de guatlles

Categoria:
Tipus de plat:
Recepta per
Típica de: Espanya → Catalunya
Estació:
Dificultat: Fàcil

Valoració: Encara no te valoracions Afegir valoració

Ingredients

  • Deu guatlles
  • Dues cebes picades
  • Set ous batuts
  • Mig litre de nata líquida
  • Sal
  • Pebre negre en pols
  • Nou moscada
  • Salsa de vermut de Reus [Veure recepta]
  • Un got de vi ranci
  • Oli d'oliva
  • Quatre llesques de pa de motlle
  • Dues fulles de llorer
  • Quatre alls aixafats
  • Aigua

8 racions

Utensilis

Una pudinera mitjana
Una safata fonda pel bany maria
Tres fulls de paper de diari
Un full de paper sulfurat
Una safata plana de porcellana blanca
Una trinxadora elèctrica
Una safata refractària gran
Un bol de vidre gran
Vuit plats grans de porcellana blanca

Elaboració

Primerament, en una safata refractària fiquem les guatlles netes, tallades en dues meitats amb dues fulles de llorer i els alls aixafats.
Les salpebrem. les reguem amb un bon raig d'oli d'oliva, i les enfornem a 180º, fins que ja són cuites i les reservem.
Quan ja són fredes, les desossem i les fiquem en una paella amb les cebes picades, i ho sofregim tot plegat fins que les cebes són transparents, i ja ho podrem treure.
Agafem les guatlles esmicolades juntament amb la ceba i ho posem en el bol de vidre juntament amb: el pa de motlle esmicolat mullat amb el vi ranci, els ous batuts, la nata líquida, un polsim de sal, pebre negre i nou moscada, i ho remenem tot plegat amb el batedor de varetes, i tot seguit ho posem en un motlle per fer púdings amb una tira de paper sulfurat a la part de baix, a lo llarg del motlle.
Un cop hem omplert el motlle amb tota la barreja, ho posem a la safata fonda pel bany maria, amb uns fulls de paper de diari en el fons, omplim la safata amb tres quartes parts d'aigua, i ho enfornem a 180º, uns 50 minuts, fins que clavem un escuradents i surt net.
Seguidament, ho traiem del forn i deixem que refredi.
A part, fem la salsa de vermut de Reus com explico a la meva recepta, i un cop feta, la reservem damunt la planxa calenta.
Quan el púding ja és fred, el traiem del motlle amb l'ajuda de la tira de paper sulfurat, i el posem a la safata de porcellana blanca.
En el moment de servir-ho, amb l'ajuda d'un ganivet fi, i fem talls d'un dit i mig de gruix, els anem posant en els plats, ho cobrim amb una mica de salsa de vermut, i ja ho podrem servir a taula.

1h 30min


Etiquetes:       Afegir etiqueta

Recepta arxivada a:

Enllaça aquesta recepta:

2240 visites.

Si alguna cosa no es correcta pots sol·licitar una revisió del contingut d'aquesta recepta.

Receptes destacades d'abril:

Magdalenes d'aranja
Magdalenes d'aranja
Postres i dolços
Escamarlanets saltats
Escamarlanets saltats
Peixos i mariscos
Rigatoni amb bolonyesa de llagostins
Rigatoni amb bolonyesa de llagostins
Arrossos i pastes Estofat
La sopa Bullabessa
La sopa Bullabessa
Sopes i cremes Sopa
Cua de bou al vi negre
Cua de bou al vi negre
Carns Guisat
Mar i muntanya de sípia i fredolics
Mar i muntanya de sípia i fredolics
Peixos i mariscos Estofat

Veure receptes d'abril i aliments de temporada.


Vols rebre al teu mail noves receptes de cuina i compartir les teves receptes a internet?

Afegeix-te a la xarxa social de cuina catalana!

Pots seguir-nos a: